Tilbake til kalendere

2024

Forside: Stabburet og Ustvedthuset på Waldemarhøy pluss 6 sider om Ski Historielag.
Jan. Pelsdyroppdrett i Ski, Feb. Villa Glitre og Ronnie av Glitre, Mar. Kjell Hoff Andresen - en sjømann fra Ski, Apr. Blåmerkede stier i over 80 år Mai Rolf Dahl kolonialforretning, Jun. Kjempebål i Ski kommuneskoger, Jul. Gården Pasop - Langhus kjøpesenter, Aug. Li gård i Kråkstad, Sep. Ski skolekorps 100 år i 1924, Okt. Grisemøkkmosan - en miljøskandale?, Nov. Søppeltømming og søppeldeponi i Ski, Des. Den store julegrana i Ski.

2023

Forside: Husmannsplassen Kloppa under Vevelstad gård + 6 sider om husmannsplasser.
Jan. Luftig tur til Lier, Feb. Solvang, Kirkeveien 13 i Ski, Mar. Pokerbråtan, Apr. Fyllepennfabrikken i Vellumstadvika, Mai Vevelstadveien 114 på Siggerud, Jun. Ski vannverk, Jul. Eventyrlig tur til Frankrike i 1948, Aug. Det er funnet et grustak ved Tømmerholen, Sep. 60 år siden rådmannsveldet kom til Ski, Okt. Kvinnelista ved kommunevalget i Ski 1945, Nov. Snekkerskolen i Kråkstad, Des. Den røde hane galer på Stallerud i 1937.

2022

Forside: Vernegruppe for Ski stasjon + seks sider omtale av da jernbanen kom til Ski.
Jan. Speiderhytta på Hauglandsbråten, Feb. Ski pukkverk, Mar. Historiske bekkeløp – en kulturarv, Apr. Funkisvillaen i Kråkstad, Mai Familien på Vestraat, Jun. 7.klasse, Ski skole våren 1950, Jul. Johannes Mikkelsen og Stunnerfunnet, Aug. 50 år med Kjeller’n, Sep. Skålgroper – Skis helleristninger, Okt. Kråkstad kommunale kino – kinoreklamen, nov. På tur til Øvre Helvete – et fredet kulturminne, Des. Bygda Fjeld og Fjeld gård.

Forside: Minnesteinen ved Ski Middelalderkirke + seks sider omtale.
Jan. Skeidarkollen er 60 år i 2021, Feb. Villa Solvang – landhandleri i Kråkstad, Mar. Siggerudbryterne, Apr. Gamle Kontra, Mai En verdensbegivenhet i Ski, Jun. Lillebjørn, Jul. Sentrumsgården Sander – selve urgården i Ski, Aug. Skolevei i gamle dager, Sep. Gruvedrift i Ski, Okt. Gårdsmuseum på Søndre Bjerke, Nov. Samfundsbygningen – 100 år siden innvielsen, Des. Marianne Mørks Teaterskole.

Forside: Herman Sæther + 6 sider omtale.
Jan. Nordre Follo kommune, Feb. Solide frisørbedrifter i Ski, Mar. Ballettskolen i Ski, Apr. Villa Sand - et sentrumsminne fra Ski, Mai Frambu, Jun. Konfirmanter i Siggerud kapell 1970, Jul. Potetkjelleren i Kråkstad, Aug. Drosjer i Ski rundt 1925, Sep. Kråkstad, Okt. Kråkstad Hygge- og arbeidsstue, Nov. Kråkstad og Ski bondelag 125 år, Des. Lions Klubb Ski er 60 år.