Tilbake til kalendere

Forsiden: Håkon Holm med Petter Tidemann
Jan. Kapell-Sander, Feb. Ski IL 100 år i 2019, Mar. Kjøpmannsgården på Langhus, Apr. Ski og Kråkstads historie, Mai Kråkstad Manufaktur, Jun. Konfirmanter fra 1945, Jul. Sangerstevner i Ski, Aug. Follo barne- og ungdomsskole 50 år, Sep. Hjellsbråtan - nå Hjellshytta, Okt. Ski lensmannskontor, Nov. Ski Mekaniske Verksted - "Mekken", Des. Ski kommune 1964-2019.

Forsiden: Stabburet på Røys gård i Skotbu
Jan. Vinter i Vardåsen, Feb. Jernbaneveien i Ski, Mar. Dal - et gammelt handelssted i Kråkstad, Apr. Elgsrud i Sørmarka, Mai Konfirmanter i Kråkstad 1968, Jun. Ski gymnas, Jul. Gartneriene på Langhus, Aug. Gårdsbruket Pungen, Sep. Kapteinsgården Vål i Kråkstad, Okt. Folkets Hus i Ski 100 år, Nov. Gamle Ski brannvesen, Des. Museet vårt - Follo museum.

Forsiden: Motiv: gamlestua på Møllerenga
Jan. Siggerud bibliotek – fra bokskap til åpne hyller, Feb. Rosenlundblokkene, Mar. Varder og veter. Tidligere tiders trådløse telefon, Apr. Plassen Solum, viktig for Skis identitet, Mai Konfirmanter i Ski 1967, Jun. Gårdssmia på Nordre Frogner – sentral i driften, Jul. Norgesmesterskap på landeveissykkel over 10 mil, 1947, Aug. 100 år med elektrisk lys i Ski, Sep. Næssgården i Ski, Okt. Magasinplassen, Nov. Grindvoktersken Malla / gårdeier til Nygård i Ski, Des. Speiderliv i Ski.

Forsiden: Jernbanebrua i Ski, bygget 1937-38, det gamle Telebygget til venstre
Jan. En utrolig historie, Feb. Taraldrudhytta, Mar. NM i terrengløp lang løype 1966, Apr. Taraldrud motstandsbevegelse 1940-45, Mai Kråkstad herred et 300-årsminne mai 1716, Jun. Bjerke skole 1951 med elever og lærer Hjalmar Grødal, Jul, Finstadgrenda i Ski - en kort historie,  Aug. Mytteri ved Ski kirke 31. august 1814, Sep. The Pussycats på Folkets Hus i Ski 1965, Okt. Herrer på fotballkamp på 50-tallet, Nov. 30 år med Musikal på Ski ungdomsskole, Des. Konfirmasjon i Kråkstad og Ski kirker mai 1966 og oktober 1916.

Forsiden: Ski Rådhus 2014. Foto av Christian Olsen
Jan. Siggerud Scene Ensemble, Feb. Skimt 100 år, Mar. Søndagsskolen på Langhus, Apr. Folkets Hus i Kråkstad, Mai 17. mai 1945 ved Ski kirke, Jun. Konfirmasjoner i Ski og Kråkstad, Jul. Vardåsen - en natur- og kulturhistorisk perle, Aug. Husmannsplass tilhørende Bjerke i Kråkstad, Sep. Kråkstad arbeiderkvinnegruppe, Okt. Kommunehuset på Kjeppestad, Nov. Dugnad på klubbhuset i Idrettsparken, Des. Elise Brække -      mote og manufaktur i Ski fra 1926.

Forsiden: Riksforsamlingen i Eidsvollsbygningen i 1814
Jan. Kråkstad og Ski blir én kommune, Feb. De var rødruss i 1944, Mar. Ski Historielag 40 år, Apr. Speiderhytta på Bjerkebekk, Mai 17. mai 1914 ved Ski kirke, Jun. Kråkstad sentrum,  Jul. Brandtenborg på Langhus,  Aug. Siggerud skole,  Sep. Gaupesteinmarka naturreservat, Okt. Teater i Ski, Nov. Konfirmanter 1964 i Ski kommune, Des. Julekveld hos familien Jensen/Lysne
.

Forsiden: Stikkrennebru langs Kongeveiens Østre del
Jan. Siggerudbussen på vinterføre, Feb. Storhoppere i Harestadbakken, Kråkstad, Mar. Ski Sanitetsforening 100 år, Apr. Fjellklanghytta, Mai Konfirmanttradisjon i Kråkstad, Jun. Siggerud - fra grisgrendt område til tettsted,  Jul. Feststemning på Ski stasjon med kongelige gjester,  Aug. Sjokoladegutter på Rådhusteateret,  Sep. Klara Solheim - en kvinnelig pioner i lokalpolitikken, Okt. Nytt dobbeltspor, Nov. Alf Opsahl og Alf Opsahls eftf., Des. Jobben er gjort - Kråkstad kommune er historie.

Forsiden: En orientering om "Mosquito-leiren"
Jan. Bogersaga og Jørgen Jakobsen Boger, Feb. Holen - skibakken for ungdommen, Mar. En uproblematisk innkvartering hos Hasle, Apr. Teigpløyd åker på Finstad, Mai Rausjøgrenda 1930 med Bråten og Høitomt, Jun. Konfirmanter Siggerud kapell 1962, Jul. Aslaug Trossvik - alle håndballjenters mor, Aug. Kontra skole 1. klasse 1932, - nå kulturskole,  Sep. Ski IL fotball A-laget 1952 og Kjell Kristoffersen, Okt. Ski Jeger og Fiskerforening 75 år og Ålihytta, Nov. Misjonær blant kanibaler - Oscar Michelsen, Des Julebukker på besøk på Hjell gård i Kråkstad.

Forsiden: Gravfeltet Vardehaug på Haugerjordet
Jan. Minnemarkering og hverdagshelter, Feb. Gaupesteinrennet - vinterens eventyr, Mar. Ski håndverks- og industriforening, Apr. Lensmannsgården i Skorhaugåsen, Mai Konfirmanter Ski kirke 1961, Jun. Fra fredsvåren 1945, Jul. Nesset bad og restaurant, Aug. Skogkolonien Roland ved Rolandsjøen,  Sep. Framhaldsskolen i Kråkstad, Okt. Siggerud gård med skogeiendommer, Nov. "Skibyen rundt" - Einar Hjerpseth, Des. Skotbu teatergruppe gjennom 47 år.

Forsiden: AIL (Arbeidernes Idrettslag) Fremad i Ski
Jan. Bryter'n Arne Haakensen fra Kråkstad, Feb. Langhus kirke, Mar. Ski Byggs grunnlegger Andreas Norum, Apr. Gravhaugen på søndre Finstad, Mai Kråkstad Syforening, Jun. Avgangsklassen Kontra skole 1945, Jul. Fesjå - dyrskue på Alfheim i Kråkstad,  Aug. Gamle traktorer ("jernhester"), Sep. Konfirmanter 1960 Ski kirke, og kirkejubileum, Okt Eiendommen Finstadbråten i Gamleveien, Nov. AIL (Arbeidernes Idrettslag) tur til Sovjet 1932, Des. Langhus gård.