Markering av frigjørings- og veterandagen 8. mai

Publisert av Arne Tungen den 28.04.24. Oppdatert 09.05.24.

Velkommen til minnesamvær ved minnesteinen utenfor Ski middelalderkirke 8. mai 2024 kl. 18.

Velkommen ved ordfører Cecilie Pind
Navnene på krigens ofre som falt for Norge leses.
Bekransing, militær honnør og 1 min stillhet til ettertanke.
Minnetale ved stortingsrepresentant Anne Kristine Linnestad
Allsang «Ja vi elsker»

Avslutning med enkel servering med Dagokringle og kaffe

Minnearrangementet for Frigjøringen 8. mai 1945 og Veterandagen er ved Nordre Follo- og omegn Forsvarsforening, Ski Historielag og NROF-Follo (reserveoffiserene) i samarbeide med Nordre Follo kommune – ordfører, kulturavdelingen og veterankontakten, Ski Sanitetsforening, Ski HV, Norges Veteranforbund for Internasjonale Operasjoner (NVIO), Ski Bygdekvinnelag.

Vedlagt noen bilder av Trond Linnestd og Øystein Mikkelsen.
Fra feiringen av frigjøringsdagen og veterandagen 8. mai ved minnesteinen i Ski. Under ledelse av Knut Falla i Nordre Follo og omegn Forsvarsforening. 1. Ski holdt flaggborg, taler ved Cecilie Dahl-Jørgensen Pind - Ordfører i Nordre Follo, Tine på Tinget (Stortingsrepresentant Anne Kristine Linnestad) og Finstad Gladbrass spilte. Det var ca 50 frammøtte.