Vårtur i Gaupesteinmarka søndag 4. juni 2023

Publisert av Arne Tungen den 22.05.23.

Skiforeningen Sørmarkas vårtur går fra Granerud Skytterbane søndag 4. juni kl. 11.00 til 14.00. Guide Karl-Olaf Løkenhagen tar oss gjennom historiske plasser i Gaupesteinsmarka, det kan nevnes husmansplassene Søndre Hølet, Mellegårdshølet, Bjerkebekk fra ca 1700 tallet, en bygdeborg tidfestet fra 300 e.kr. Dessuten vil det bli mye historie fra krigens dager ved å besøke på Plankehytta og Q hytta. Turen krever godt skotøy, niste og godt humør og avsluttes på Hjellsåstårnet. Turen er ca 9 kilometer på stort sett gode stier. Alle er velkomne, turen er gratis. Det vil bli merket med Skiforeningens banner ved Tomterveien. Skulle det være spørsmål kan dere kontakte Svein Skrattalsrud på telefon 98222319.