Tur til Tyskeberget Finnetorp søndag 10. sep 2023

Publisert av Arne Tungen den 22.05.23. Oppdatert 12.10.23.

Velkommen til medlemstur med Ski Historielag. Turen går til Tyskeberget Finnetorp som ligger i Åsnes Finnskog. Denne dagen arrangerer Åsnes og Finnskog Historielag «Kulturminnedagen».

Her blir det mange aktiviteter som viser livet før i tiden på et Finnetorp. Det er også salg av mat og søte saker.

Det er og muligheter for å overnatte fra lørdag til søndag på en flott gård som heter Negarden som ligger på Flisa, 30 minutter unna Tyskeberget. Se hjemmesiden deres her. Men det er bare 18 overnattingsplasser (9 dobbeltrom), så her er det førstemann til mølla. Ski Historielag bestiller overnatting her til de som ønsker det (pris for overnatting + middag og frokost kommer etter hvert).

Det er også overnattingsmuligheter på fine hytter på Flisa Camping, men det må dere bestille selv: Våre hytter – Flisa Camping, men vi kan eventuelt ha felles middag og frokost på Negarden.

Gi beskjed innen 1. juni, om du ønsker overnatting på Negarden fra 9-10. september. Gi og beskjed om du kan ha med deg noen passasjerer.

Mer informasjon kommer etter bindende påmelding til: Historielaget.Ski@gmail.com

Kontakt Marianne Johansen Myrbraaten på telefon 90170883 hvis du har spørsmål om turen.

Negarden har interjuvet Marianne og kommentert besøket vårt der. Du kan lese hele saken her.