Medlemsmøte om skogfinsk kultur og historie

Publisert av Arne Tungen den 05.05.23. Oppdatert 11.05.23.

Onsdag 10. mai kl. 19 i Ski Servicesenter vil Andrea Hallem Langåssve som er medvirkende i filmen «Fremmed Blod» guider oss gjennom en oppdagelsesreise i skogfinsk kultur og historie.

Ski Historielag inviterer til temakveld om skogfinner. Andrea Hallem Langåssve som er medvirkende i filmen «Fremmed Blod» og datter av Marte Hallem som er forfatter av boken med samme navn samt regissør i filmen.

Andrea vil holde et interessant og spennende foredrag for oss. Over en halv million nordmenn stammer fra skogfinnene som kom som innvandrere til Norge på 16- og 1700-tallet.

Etter pausen får vi en gjennomgang av den nye hjemmesiden vår.

Og ja, selvfølgelig blir det kaffe og sikringskost!

Fremmed blod
På grunn av tekniske problemer ble ikke utsnitt fra filmen 'Fremed blod' vist på medlemsmøte, men her er en lenkte til filmen. Se filmen Fremmed blod her.